Fontos fotós információk

 

MEGRENDELÉS

 

Hogyan tudok fotózásra jelentkezni?

Ha épp egybeesik a kívánságaiddal az előre meghirdetett tematikus fotózás, a hirdetésben megjelölt módon tudsz jelentkezni. A tematikus fotózási napokat a Hírek között és a Megmutatom menüben teszem közzé.

Mennyivel előbb kell jelentkezni a fotózásra?

Amíg be nem telnek a helyek a tematikus fotózási napokon, addig van lehetőség a jelentkezésre.


PÉNZÜGYEK

 

Előleget kell fizetnem?

Szabadtéri fotózásnál nem, stúdióban szervezett fotózásnál igen. Ennek oka, hogy nem üzemeltetek saját stúdiót és a kedvenc stúdióim a bérleti díjat abban az esetben is kérik, ha nem jelenünk meg a fotózáson. Az előleg minden esetben visszajár, ha a fotózás lemondásra kerül legkésőbb a megbeszélt időpont előtt 72 órával. Ha ezt követően történik lemondás, az előleget sajnos nem tudom visszautalni.

Hogyan tudok fizetni?

Az előleget minden esetben átutalással. Az e-mailben kiküldött díjbekérő tartalmazni fogja a részleteket.
A fennmaradó összeget a fotózás napján készpénzben kell kiegyenlíteni vagy ezt megelőzően átutalással, olyan módon, hogy a fotózásig beérkezzen az összeg. Ezt az előzetes megbeszélések során egyeztetjük.

Mikor kell fizetni a fotózásért?

  • Előleg fizetése esetén
    Ha stúdióban fotózunk és kérek előleget: az e-mailben kiküldött díjbekérőben megjelölöm a fizetési határidőt, ez általában néhány nap.
    Szabadtéri fotózásnál, mint írtam, nem kérek előleget.
  • Fennmaradó összeg
    A fotózásért és a fényképek felhasználásának engedélyezéért járó díjat (jogdíjat) készpénzben lehet megfizetni a fotózás napján, vagy ezt megelőzően átutalással. Az e-mailben kiküldött díjbekérőben vagy számlában megjelölt időpontig.

Mennyibe kerül a fotózás?

A fotózásért járó díjat mindig két részre osztjuk.

  • megbízási díj: ez tartalmazza az előzetes megbeszéléseket, magát a fotózást, a képek kidolgozását, általában az esetleges stúdióbérleti díjat is ide sorolom.
  • jogdíj: ez illeszkedik a tervezett felhasználási célhoz, előre nem meghatározható. Ha egyszerű lakossági felhasználásról beszélünk, akkor a l Mindig az adott fotózási nap tematikájához illeszkedő módon. A

Egyéb költségek felmerülhetnek a fotózással kapcsolatban?

Ha a leendő modellem sminket vagy frizurát is szeretne készíttetni a fotózás előtt, az külön költséget jelent.

Ha csomagárat látok a hirdetésben, az minden költséget tartalmaz?

A csomagárat mindig úgy állapítom meg, hogy tartalmazza:

  • az esetleges stúdióbérleti díjat (ez az adott stúdiót illeti),
  • az esetleges kiszállási díjat (ha a fotózás nem Budapesten vagy Budapest 30 km-es körzetében történik),
  • a megbízási díjat,
  • a jogdíjat,
  • na és az áfát.

A smink és a frizura díját sosem tartalmazza a csomagár, azt mindig a jelenlévő sminkes / fodrász részére kell megfizetni a helyszínen.

Számlát kapok a fotózásról?

Igen, minden esetben. A számlát e-mailben küldöm ki. A számla kiállításához szükségem van egy e-mail címre, egy számlázási névre és egy számlázási címre.

Ha nem kérek számlát, meg kell adnom a személyes adataimat? (számlázási név, számlázási cím, e-mail cím)

Igen, a számla kiállításától nem tudok eltekinteni, feltétele a fotózásnak.


ALKOTÁS

 

Mennyi ideig tart a fotózás?

A választott csomag tartalmától függ. Ha csak egy képre van szükség, nem én vagyok a megfelelő fotós. Legalább egy óra a legegyszerűbb fotózás nálam. A konkrét hirdetés minden esetben tartalmazza a várható időtartamot.

Kísérőt hívhatok?

Ez természetes.

Van lehetőség sminket és frizurát kérni?

Igen, van lehetőség.

Milyen technikai felszerelésed van?

Fullframe NIKON géppel dolgozom és nagy fényerejű objektíveket használok. Fényformálókat kültéren is igénybe veszek (akkumulátoros mobil vaku vagy derítő). A stúdiókban minden esetben professzionális világítástechnika áll rendelkezésre.

Hol történik a fotózás?

Tematikától függ. Az adott tematikus fotózás hirdetése tartalmazza a részleteket. Alapvetően Budapesten és Pest megye területén, beltéren, profi fotóstúdióban vagy kültéren.

Milyen ruhát vigyek a fotózásra?

Témától függ. Az előzetes levelezéseink során kitérünk erre a kérdésre.


FÉNYKÉPEK ÁTADÁSA

 

Hány kidolgozott képet kapok?

A csomagtól függ. A tematikus fotózásokat eleve úgy hirdetem meg, hogy abban megjelölöm hány kidolgozott képet tartalmaz a csomag. 10 kép alatt nem szeretek nekiállni. Ha a válogatás során több kép tetszik meg, mint amennyit a csomagár tartalmaz, felár ellenében van lehetőség további kidolgozást igényelni.

Milyen felbontásban kapom meg a képeket?

JPG formátumban adom át a képeket, digitálisan. Vízjellel nem minden esetben látom el őket (igazodom a tervezett felhasználáshoz).

A képek mérete és felbontása is igazodik a tervezett felhasználáshoz, amelyet az előzetes levelezéseink során megbeszélünk.

Utómunka nélkül is kérhetem a képeket?

Nem. Az utómunka nem azt jelenti, hogy valakinek a külsejét megváltoztatom. A fényképezőgép nem úgy lát, mint az emberi szem. A különbségeket muszáj ellensúlyozni. Ezenkívül a fotós nem vízmérték, a legnagyobb igyekezet mellett is előfordulhat, hogy ferde lesz egy kép. Továbbá első a tekintet minden fotón, miközben arra figyelünk, hogy a tekintet tükrözze a személyiséget, lazán előfordulhat, hogy zavaró képi elemek rontják a látványt, amelyeket el kell tüntetni. Ez a folyamat hozzátartozik az alkotáshoz. MINDIG MEGBESZÉLEM A MODELLJEIMMEL, HOGY MILYEN UTÓMUNKÁT VÉGZEK A KÉPEKEN.

Mi történik az át nem adott képekkel?

Örökre eltűnnek. Már a válogatáskor.

Ki választja ki a képeket, amelyek kidolgozásra kerülnek?

Közösen válogatjuk ki. Másképp látok én és másképp lát a képen szereplő személy. A célunk azonban közös: olyan képeket szeretnénk, amelyek mindkettőnknek örömet okoznak.

Hogyan kapom meg a fényképeket?

Elektronikus úton, a képek méretétől függ, hogy feltöltöm-e egy képgalériába vagy e-mailen küldöm ki. Ezt személyesen egyeztetjük.

Mikor kapom meg a kidolgozott képeket?

A fotózástól számított legfeljebb 14 napon belül.


FOTÓZÁS LEMONDÁSA

 

Nem tudok elmenni a fotózásra, lemondhatom?

Igen.

A szabadtéri fotózást, amihez nem hívtunk sminkest, fodrászt, más közreműködőt, következmények nélkül le lehet mondani, akár az utolsó pillanatban is.

A stúdiófotózást a fotózást megelőző 72 órában már nem lehet következmények nélkül lemondani. A következmény alatt azt értem, hogy nem tudom visszafizetni az előleget. Az előleg úgy kerül meghatározásra, hogy pontosan azt a költséget tartalmazza, amelyet harmadik személynek lemondás esetén ki kell fizetni (ez a stúdióbérleti díj).

A konkrét sminkes / fodrász / más közreműködő egyedileg határozza meg a lemondási feltételeket. Előfordulhat, hogy ő a rögzített időpont miatt nem vállalt el másik munkát, így igényt tart az elmaradt jövedelme megtérítésére.


SZERZŐDÉSKÖTÉS

 

Milyen szerződést kötünk?

Felhasználási szerződést. A legfontosabb szerződés a fotózásokkal kapcsolatban. Ebben írjuk le, hogy ki és hol használhatja fel a fényképeket, milyen terjedelemben.

Muszáj papírmunkával vacakolni?

Igen. A felhasználási szerződés írásban érvényes. Ezt nem lehet kikerülni. Ha nem írásban kötjük meg a felhasználási szerződést, akkor a csodálatos fotókat jogosulatlanul használja fel a képen szereplő személy / megrendelő.

Mit tegyek, ha szeretném máshol is felhasználni a képeket, de ezt nem tudtam a szerződéskötés időpontjában?

Kiegészítjük a felhasználási szerződést néhány sorral. Ezen az e-mail címen várom a jelzést: monika@merofoto.hu


GARANCIA

 

Nem tetszenek a képek, mit tegyek?

A vendégem voltál egy fotózásra. Visszautalom a megbízási díj és a jogdíj teljes összegét. Fontos: ha a válogatás során nem találunk egyetlen olyan képet sem, ami tetszene, az összes képet törölni fogom. Mintha meg sem történt volna a fotózás.

Apróbb javításokat végezhetek a képen?

A megrendelésre készített fényképek tipikusan jövőben elkészítendő művek. A megrendelő igényelhet kijavítást. Ha ezt alapos ok nélkül megtagadom, vagy határidőre nem végzem el, a megrendelő a szerződéstől díjfizetés kötelezettsége nélkül elállhat. Ez azt jelenti, hogy úgy kell tennünk, mintha meg sem történt volna a fotózás. Visszaállítjuk ez eredeti állapotot.

Kötelességem végrehajtani, az apróbb módosításokat, például túl kicsi a felbontás a nyomtatáshoz, túl nagy a felbontás a honlapra, más típusú vágást igényel a mű a szórólapra, az alkalmazott nyomdatechnikához módosításokat igényel stb. Ha ezt nem teszem meg, a megrendelő elvégezheti helyettem.


EGYEBEK

 

Fotóalbum készítésére van lehetőség?

Nincs. Ilyet csak a családtagjaim számára készítek, ritkábban, mint azt igénylik. A legszebb ajándék, tapasztalatból mondom, ahogy azt is, hogy nekem mindig két hétig tart elkészíteni. Legalább ennyi idő szükséges ahhoz, hogy igazán személyes legyen, másképp meg nem tetszik. Ezért inkább nem hitegetek senkit sem azzal, hogy ilyet vállalok. Segíteni azonban tudok abban, hogy milyen oldalakat érdemes felkeresni, milyen trükköket lehet bevetni az egyedi albumok készítéséhez.

Fotósok képzését vállalod?

Naná! De nem fotózásra, azt én is folyamatosan, hosszú évek óta tanulom és még nincs itt a vége.

Jogi tréningeket szervezünk ügyvéd partneremmel, dr. Fori Hajnallal közösen. A Foto.jog könyv is egyfajta oktatás, még senki sem gyűjtötte így össze a fotózásra vonatkozó jogi szabályokat. A könyvet itt lehet megrendelni: https://shop.merosus.hu/fotojog

Jogi tanácsadásra van lehetőség fotózással kapcsolatban?

Igen. Ajánlatot lehet kérni nálam vagy dr. Fori Hajnalnál (https://jogmediator.hu/).

© Minden jog fenntartva Richlach Mónika / Merosus Kft.

Impresszum / Jogi nyilatkozat / Adatkezelési tájékoztatás / Fotós infók